Tipy pre krásne chodidlá a starostlivosť o nich

Krásne topánkyNa naše chodidlá sa nevyhnutne zabúda pri väčšine dennej rutiny. Väčšina ľudí sa o ne nestará, až pokým nezačnú mať problémy.

Celkovo ich zanedbávanie a nevhodná obuv zapríčiňuje viac problémov ako vrodené vady. Ženy sú 4x náchylnejšie k problémom s nohami ako muži – čiastočne za to môžu vysoké opätky.

Zdravé nohy

Vaše nohy odzrkadľujú vaše zdravie. Nielenže niektoré závažné choroby ako artritída a diabetes ukazujú svoje prvotné príznaky na nohách, no tiež niektoré zdravotné problémy sa dajú liečiť reflexológiou. Dajte si však pozor aj na plesne na nohách. Problematické sú aj kŕčové žily alebo hallux valgus (vybočený palec). Netreba zanedbávať ani kĺby, keďže bolesť kolena je veľmi nepríjemná.

Čo je reflexológia?

Je to cvičenie, ktoré sa spolieha na liečenie celého tela cez reflexné body alebo tlakové body na nohách.

Chodidlá sú senzuálne

Starajte sa o svoje chodidlá, nachádzajú sa tam erotogénne zóny

Veľmi často zabúdame na to, že nohy nám môžu slúžiť na uspokojenie a dopriať nám úžasné vzrušenie. Mali ste niekedy masáž nôh od profesionála alebo od milenca? Môže to byť jedna z najrelaxačnejších a najzmyselnejších skúseností čo ste zažili. Iba minútu myslite na erotický náboj vo vašich chodidlách. Sú plné nervových zakončení, ktoré intenzívne reagujú na šteklenie, pohladenie, cumľanie a bozky.

Ako sa starať o vaše nohy

Zdravotná sestrička1) Vyhlaďte drsný povrch. K zjemneniu drsných a suchých chodidiel, aplikujte na ne hydratačný krém alebo vazelínu a zabaľte ich do kuchynskej fólie. Teplo nahromadené vo vnútri zvýši účinok hydratačného krému. Zabaľte chodidlá do teplého uteráku a nechajte zrelaxovať aspoň na 15 minút. Ak na to nemáte čas, aplikujte hydratačný krém pred spaním a nasaďte si hrubé, vlnené ponožky – funguje to aj pre ruky.

2) Masírujte si chodidlá. Po dlhom dni skúste stráviť 10 minút ležaním, pričom vaše chodidlá budú nad úrovňou hlavy. Masážnym olejčekom alebo krémom jemne masírujte svoje chodidlá. Začnite od spodku nôh až po prsty.  Každá masáž od chodidla až po koleno zlepšuje cirkuláciu krvi.

3) Osviežte vaše chodidlá. V každej nohe máme 250 000 potných žliaz, kvôli ktorým naše nohy občas zapáchajú, a to je problém. K odstráneniu tohto nepríjemného problému si každý  deň umývajte vaše nohy s antibakteriálnym mydlom. Použite liečivý antiperspirant alebo púder. Taktiež pomáha bikarbóna (prášok na pečenie), ktorú nasypete na topánky. Máčanie nôh v nádobe silného čaju taktiež pomáha, vďaka tanínu, ktorý eliminuje zápach nôh. Vždy noste čisté a suché ponožky a vyhnite sa plastovým topánkam.

4) Doprajte si kúpeľ nôh. Kúpeľ nôh môže byť tiež posilňujúci. Pohodlne sa usaďte s nohami ponorenými vo vode – s vašim obľúbeným esenciálnym olejom – a relaxujte po dobu 20 minút. Ak máte možnosť, vyskúšajte jeden z dostupných komerčných kúpeľov chodidiel. Rozrušovanie vody a udržiavanie jej teploty pridáva na celkovej radosti z kúpeľa.

5) Skrášlite ich. Keď vaše chodidlá vyzerajú zdravo, jediné čo potrebujete je pridať nejaké lákadlá. Vyberte si vašu farbu, intenzívnu červenú alebo pastelovú alebo dramatickú čiernu k nakresleniu oka na vaše krásne udržiavané nohy.

6) Noste pohodlnú obuv. Ako “fanúšik topánok” rozumiem, aké ťažké je nosiť pohodlné topánky. Osobne, chodila by som celý deň v mojich najvyšších opätkoch. Dokonca mám problém kúpiť niečo čo nemá aspoň 5cm opätok. No aj keď ste prilepená k vysokým opätkom, pomôže vám ak si kúpite správne číslo obuvi, kde boli použité šetrné materiály.

Leave a Reply